Moxa

Guasha

Bij de behandeling wordt een speciale guasha olie op de huid gebracht. De olie gebruikt men enerzijds als bescherming, dat de huid niet beschadigd en anderzijds in verband met de bestandsdelen. Deze guasha olie bestaat namelijk uit diverse chinese kruiden. Elk kruid heeft zijn eigen werking (ontspanning, ontgifting, warmte enz.)

Op de plaats waarop de olie is aangebracht begint de therapeut dan met een speciale schraper te "schrapen". De schraper is vervaardigd uit jade, hoorn of metaal. De huid wordt hierdoor rood en op de plaatsen waar blokkaden (afvalstoffen) zijn, verschijnen "bloeduitstortingen" (sha) in de huid (niet op de huid) variƫrend van diep rood tot paars. Aan de kleur van de sha kan men zien of het een recente- of een chronische stagnering is. Hoe donkerder de vlek, hoe chronischer.

Bij een normale conditie verdwijnen de rode delen volledig binnen 3 tot 7 dagen.

Het schrapen samen met de werking van de olie zorgt voor ontgifting van het lichaam. Het is dan ook raadzaam om nadien extra water te drinken!!

Guasha kan bij meer dan 400 klachten/ziekten worden toegepast. Zowel als een preventief middel, als een middel om daadwerkelijk een klacht te verhelpen of een ziekte te verlichten /genezen.

De lijst van klachten/ziekten die met Guasha behandeld kunnen worden is te lang om hier beschreven te worden maar bestaat o.a. uit :

• Alle pijnsyndromen

• Nek- en schouderklachten