Medical/kinesiotaping

De tape blijft op handen en voeten 1-2 dagen zitten en op de rest van het lichaam 3-7 dagen. Omdat de tape vochtbestendig is, is douchen en zwemmen mogelijk. De tape krimpt met 10% als het is aangebracht (shrink & lift). De tape is gemakkelijk weer te verwijderen en laat geen lijmsporen achter.

Deze manier van tapen is zeer effectief bij lage rugklachten, enkelklachten, COPD/hooikoorts, hoofdpijn, achillespeesklachten, fascitis plantaris, hielspoor, lokale pijnpunten, heamatomen, houdingscorrectie, hamstringklachten, tennis/golferselleboog en knieklachten.

Tarieven

Medicaltaping consult € 20 (incl. tape en uitleg)

Bij blessures, chronische aandoeningen en ontstekingsreacties ontstaat drukverhoging in de weefsels en pijn met reflectoire aanpassingen in de fascia. Meteen na het tapen wordt vermindering van pijn en meer bewegingsvrijheid ervaren.

Versnelling van het herstelproces:

De liftende werking van elastische tape stimuleert de afvoer van oedeem, en zorgt voor druk- en pijnvermindering in de weefsels. De bewegingsvrijheid neemt toe waardoor het herstelproces bevordert wordt.

Medical/kinesio/cure tape is anders dan standaard sporttape. Door de specifieke samenstelling, het materiaal en de fabricage heeft de tape een aantal unieke eigenschappen. Het is een speciaal soort textiel, geweven als de huid, en heeft de volgende eigenschappen:

* Rekbaarheid tot 140%, vergelijkbaar met de huid

* Dikte en gewicht vergelijkbaar met de huid.

* Rekbaar in 3 richtingen, diagonaal om lengte as.

* Eenvoudig te knippen

* Latex vrij

* Lucht en vocht doorlatend.

* 100% acryl, hypoallergeen.

* Vochtbestendig.